Dilekçe Ofisi

İş Başvurusu İletme Dilekçe Örneği






     İş başvurularında CV veya başvuru formu ile birlikte işverene, işyerine sunulan özgün ve kişiliğinizi yansıtan kısa tanıtım yazısıdır. İş başvurusu yaparken özgeçmişin yanına ön yazı eklenmesi önerilmektedir.

Özgeçmiş genel olarak tüm iş ilanlarına başvuru yapmak üzere hazırlanır. Ancak ön yazı başvurulan işe özel, kişinin tecrübe ve becerini yansıtan çok da detaya girilmeyen nitelikte olmalıdır. İş başvurularında sunulan ön yazıda; hangi pozisyonla ilgilenildiğini, işe uygunluğunuzu anlatan cümleler kullanılmalıdır.

Ön yazı ilk izlenin oluşturacağından çok önemlidir. Bu nedenle niçin işle ilgilendiğinizi ve niçin başvurmak istediğinizi, o firmayı neden tercih ettiğinizi uygun bir dille anlatmalısınız. Unutmayın ki sizi hiç tanımayan birisine kendinizi ifade etmeye çalışıyorsunuz. Amacınız işin özelliklerine uygun olduğunuz için o işe talip olduğunuzu düzgün cümlelerle anlatarak işvereni ikna etmek olacaktır. Bunu da özellikleriniz ve farklı yönlerinizi anlatarak yapmalısınız. İş ilanında istenilen kriterlerin sizin yeteneklerinizle uyum sağladığını ifade ederek, örnekler vermelisiniz.

Herkesin ön yazısı özgün olduğundan, farklı işlerine yönelik hazırlandığından, aynı formatta farklı birçok ön yazı hazırlanabilir. Çünkü ön yazının amacı budur. Özellikleri benzeyen adaylar arasından işverenin gözünde bir fark yaratmanızı sağlayacak bilgiler içermesidir

Siz de özgün ön yazıyla farklarınızı ortaya koyabilir, işverene kendinizi daha iyi ifade ederek diğer adaylardan farklı olduğunuzu hissettirebilirsiniz.

BAŞVURU ÖRNEKLERİ

Sayın Ad SOYAD,


Firmanızda ……… alanda bir açık pozisyon bulunması halinde değerlendirmeniz adına CV’mi ekte iletiyorum.

Eğitim hayatım boyunca farklı insanlarla birlikte çalışma fırsatım oldu. Pek çok farklı sektör deneyimlediğimi ve farklı takım çalışmalarına dahil olduğumu söylemek yerinde olacaktır. Bu sebeple işletmenize kolay adapte olacağımı düşünüyorum.……… olmanın bana …….. şekillerde avantaj sağladığını görme fırsatım oldu. Bu nedenle yeteneklerimi geliştirmeyi önemsiyorum.

Böylesi bir gelişim fırsatı verebilecek bir pozisyona ilişkin değerlendirilmek üzere detaylı öz geçmişim ektedir. Sizlerden dönüş bekliyor olacağım.

Teşekkürlerimi sunarım.


                                                                                               Ad SOYAD



İŞ BAŞVURU İLETME 1.pdf


Sayın Ad SOYAD,

Eğitim geçmişime ve kişisel özelliklerime uygun olan …….. pozisyonu için sizlere bu ön yazıyı iletmekteyim.

Eğitim hayatım boyunca yaptığım …….. stajlar sayesinde kendimi geliştirme fırsatı buldum. Hedeflerim doğrultusunda ………. yaparak ……… olacağımdan eminim. Şirketinize ……… hususlarda değer katmaktan onur duyarım.

Ekteki öz geçmişimin ………. pozisyonu için değerlendirilmesini rica ederim. Kendimi daha detaylı bir şekilde ifade edebilmek için karşılıklı görüşmeyi çok isterim.

İlginize teşekkür ederim.

Saygılarımla,

                                                                                                            Ad SOYAD, imza

İŞ BAŞVURU İLETME 2.pdf 


Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızda kişisel bilgilerinizi içeren paylaşım yapmayınız. Özel iletişim kurmak için mail adresimizi kullanınız.

Daha yeni Daha eski